Wiele miast (345)
Clarena nie zwalnia tempa

Polski producent kosmetyków profesjonalnych i sprzętu zabiegowego dąży do zbudowania silnej grupy kapitałowej. Clarena planuje przejęcia na rynku kosmetycznym i aptecznym, stawia na produkcję private label z najwyższej półki,  a teraz - jako jedyna  firma kosmetyczna w Polsce rozwija własną sieć dystrybucji - poinformowała Aleksandra Palus z PR EXPERT.

Reklama
Wrocławska Clarena, z około 40% udziałem w rynku, jest dzisiaj największym w Polsce producentem kosmetyków profesjonalnych i sprzętu zabiegowego. Swoją pozycję rynkową opiera na bezpośrednim dotarciu do wyspecjalizowanego odbiorcy. Współpracuje z kilkunastoma tysiącami gabinetów w kraju,  a swoje produkty sprzedaje też za zagranicą. Teraz producent jeszcze silniej zaznaczy swoją obecność na rynku kosmetyki profesjonalnej, rozbudowując własną sieć dystrybucji.
 
Patricia Popławska, prezes firmy Clarena: - Nasz firma jest jedyną  w branży, która swój sukces biznesowy opiera na profesjonalnych doradcach klienta, którzy działają w systemy door-to-door. Nasze usługi są w pełni mobilne, a konsultanci Clareny docierają z ofertą do każdego gabinetu w Polsce. Świadomie zrezygnowaliśmy z pośredników i współpracy z hurtowniami. Dzięki temu  nasza oferta dla gabinetów jest jeszcze atrakcyjniejsza.

Producent, poza własną siecią dystrybucji, postawił na bezpośrednie działania - atrakcyjną politykę promocyjną i nowoczesne narzędzia wsparcia sprzedaży. Parterom oferuje szpera ratalną. Finansuje ją z własnych środków bez pośrednictwa banków lub innych instytucji finansowych. Firma, poza rozwojem własnej sieci sprzedaży, stawia na rozwój produkcji pod marki prywatne. Te inwestycje mają przynieść Clarenie, zgodnie z szacunkami, podwojenie przychodów w ciągu najbliższego roku. Firma szacuje, że pod koniec 2013 roku wyniosą one 45 mln zł. Clarena nie wyklucza też przejęć na rynku aptecznym i masowym.
 
- Do pierwszych przejęć może dojść jeszcze w tym roku, pod warunkiem, że pojawią się ciekawe perspektywy akwizycyjne - mówi Patricia Popławska. - Naszym celem jest budowa silnej grupy kapitałowej w oparciu o dodatkowe podmioty, ale i poszerzanie własnego portfolio produktowego. W tym celu prowadzimy rozmowy z firmami zainteresowanymi produkcją private label - dodaje.

Clarena dysponuje własnym parkiem maszynowym i laboratorium badawczym. Ze swoją ofertą obecna jest w 29 krajach Europy i Azji.

Oprac. RM
stat4u PortalPOLSKA.pl