Wiele miast (345)
Domeny gTLD są na językach

Nowe domeny gTLD mają szansę zrewolucjonizować przyszłość światowego biznesu domen. Polscy internauci nie pozostają bierni i zabierają głos w gorącej dyskusji na temat nowych propozycji domen. Czy ICANN je usłyszy i odpowie na zapotrzebowanie polskiego rynku?

Reklama
ICANN (The Internet Corporation for Assigned Names and Numbers - Internetowa Korporacja ds. Nadawania Nazw i Numerów) przyznał pierwsze 4 z 1400 planowanych domen funkcjonalnych, do których zaliczają się m.in.: .com, .info, .org. Co ciekawe, tym razem zostały napisane za pomocą innych alfabetów niż łaciński.

Domeny jak poligloci
 
Jedna z nowych domen to chiński wyraz, który z polskim tłumaczeniu oznacza grę, druga to słowo oznaczające w języku arabskim sieć www. Dwie pozostałe nazwy domen to wyrazy oznaczające witrynę oraz online po rosyjsku. 
 
Rozpoczął się miesięczny okres, w którym właściciele znaków handlowych mogą rejestrować domeny zawierające te znaki. Po zakończeniu tego etapu, rejestracja będzie dostępna dla wszystkich zainteresowanych. Pierwsze adresy w nowych domenach powinny pojawić się w internecie w ciągu najbliższych tygodni. Nowe domeny przez rok będą wdrażane pod nadzorem ICANN.
   

Dodajmy, że rozszerzenia z nazwami generycznymi, geograficznymi albo związane ze znakami towarowymi są weryfikowane przez organizację ICANN, która do tej pory zarejestrowała ponad 2 tysiące wniosków. 

 
gTLD po polsku
 
Poszerzenie katalogu domen wywołuje burzliwe dyskusje na polskich forach. Użytkownicy rozmawiają o rozszerzeniach, którymi nikt oprócz Polaków nie jest zainteresowany i dla których nikt nie złożył wniosku do ICANN z prośbą o uruchomienie domen, np. .lekarz, .warszawa, .biznes. - Pomysłów kreowanych przez polskich użytkowników sieci nie brakuje. Spolszczone nazwy nie mają większych szans na przebicie się ze względu na brak globalnego zasięgu polskich słów – mówi Michał Trziszka CEO firmy Cal.pl.

Trudno byłoby sprzedać wystarczającą liczbę domen, żeby cokolwiek na tym zarobić. Jedynym racjonalnym rozwiązaniem byłyby abonamentowe strony, np. pod .kawiarnie. W tym przypadku klient otrzymałby gotową stronę pod adresem twojanazwa.kawiarnia.
 
Więcej:
Anna Hankiewicz 
PR Manager Cal.pl
anna@infocal.pl
 
Serwis Cal.pl należy do firmy Cal.pl działającej na rynku od 1994 roku i oferuje szeroki zakres usług internetowych. Firma zajmuje się hostingiem, udostępnianiem i obsługą serwerów VPS i cloudserver. Dla swoich klientów biznesowych oraz indywidualnych prowadzi zakup domen internetowych, świadczy pomoc w zakresie tworzenia sklepów internetowych. Zapewnia również skuteczne pozycjonowanie stron WWW, umożliwia zakup certyfikatów SSL. Firma posiada wysoką pozycję na rynku polskich providerów internetowych. Zajmuje jedno z czołowych miejsc spośród kilku tysięcy dostawców działających na polskim rynku, dowodem, czego są niezależne zestawienia branżowe. Celem firmy jest świadczenie profesjonalnych i przyjaznych usług internetowych dla klientów. Swoim klientom firma udziela kompleksowego wsparcia w prowadzonej przez nich działalności internetowej.
 
stat4u PortalPOLSKA.pl