Kultura Edukacja
Jedziesz na Euro? Uważaj mandat może być wysoki
W 2015 roku we Francji 69 060 kierowców straciło prawo jazdy, a ponad 70 procent mandatów było wystawionych za przekroczenie prędkości. Co to oznacza? Że nadchodzące Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej, to prawdziwe żniwa dla francuskiej policji.
- Wybierając się na Euro do Francji musimy pamiętać o limitach prędkości. Ich przekroczenie już o 10-20 km/h wiąże się z dużym mandatem. Należy także pamiętać o winietach np. Austrii, Szwajcarii – mówi newsrm.tv Marek Krygier, dyrektor Zarządzający Coyote Systems Polska.
Reklama_____________________________________________________________________________________
![]() |
Trwa nabór na nowy rok szkolny! www.TEB.pl w Twoim mieście Szkoły policealne, Liceum dla dorosłych, Kursy zawodowe, szkoły medyczne Technikum, gimnazjum |
Minimalny mandat za jazdę przekraczającą dopuszczalną prędkość o nie więcej niż 10 km/h, to 39 euro, ale już maksymalny wynosi 159€, czyli ok. 699 zł. Najdrożej jest, gdy dozwolona prędkość zostanie przekroczona o ponad 60 km/h. Wówczas mandat może wynieść nawet 3 119 euro, co oznacza kwotę ponad 13 000 zł!
Poniżej instruktaż dla kierowców dotyczący wysokości mandatów, przygotowany przez firmę Coyote:
|
Przekroczenie prędkości |
Minimalny mandat |
Maksymalny mandat |
|
<10 km/h |
39 € |
159 € |
|
>10 km/h do 40 km/h |
159 € |
369 € |
|
>40 km/h do 60 km/h |
500 € |
2 000 € |
|
>60 km/h |
779 € |
3 119 € |
Jak zatem zabezpieczyć się przed wysokimi karami? Odpowiedź jest banalna. Jeździć przepisowo. Jednak, gdy emocje i piękne widoki biorą górę, można się zapomnieć. Wtedy z pomocą przychodzą nowe technologie, m.in. takie, jak system ostrzegania w czasie rzeczywistym przed zdarzeniami drogowymi, który działa nie tylko we Francji, ale również w innych krajach Europy Zachodniej oraz Polsce. Będą aktualizować na bieżąco dane o fotoradarach stacjonarnych i limitach prędkości. Pozwalają kierowcom na wymianę informacji o zagrożeniach na drodze.
Jadąc do Francji będziemy podróżować przez inne kraje Europy Zachodniej, trzeba więc być przygotowanych na inne niż w Polsce przepisy oraz wymagania. Wielu kierowców ma przekonanie, że w Niemczech nie ma limitów prędkości na autostradach. Rzeczywiście to prawda, ale tylko na niektórych odcinkach, w wielu miejscach pojawiają się limity prędkości 110-120km/h zależne od stanu nawierzchni lub zbliżających się rozjazdów. W Belgii oraz innych krajach nie napotkamy na tabliczki ostrzegające przed fotoradarem stacjonarnym, a same fotoradary nie są oznaczone na żółto, bardzo łatwo więc o mandat. We Włoszech z kolei, popularne są odcinkowe pomiary prędkości na autostradach. Takich miejsc jest znacznie więcej niż w Polsce. Prawie 30% autostrad.
Publikacja www.NewsRM.tv
-
Listwa karniszowa creativa Lk-01
-
Jakie podstawy do stolików..
-
Kontrola z urzędu skarbowego –..
-
Jak izolacja drgań poprawia..
-
Szukasz stylowej łazienki?..
-
Idealny kosz prezentowy na..
-
Jak przygotować mieszkanie do..
-
Mikasa V200W vs V200W-CEV. Którą..
-
ASG z praktycznego punktu widzenia
-
Zostań kierowcą TIR-a: Wymagania,..
-
Gry miejskie: nowoczesne..
-
Gry miejskie: Nowoczesne..
-
Domy Szeregowe w Gdyni – Komfort..
-
Jak często można odwiedzać bliską..
-
Kosze prezentowe na urodziny –..
-
Jak dobrać idealne wyposażenie do..
-
Sindbad- podróżuj wygodnie!
-
Rytuały miłosne - magiczne..
-
Ośrodek leczenia uzależnień..
-
Kurtyny chłodnicze – jak działają..
-
Poradnik „Jak napisać powieść?”..
-
Kontenery socjalne – praktyczne..
-
Jak zaplanować udaną jednodniową..
-
Jak wybrać półkotapczan?



