Wiele miast (351)

Marzysz o własnym sklepie internetowym? Sprawdź, co musisz zrobić, aby zacząć sprzedawać online

 
Z roku na rok Polacy zostawiają w sklepach internetowych coraz większe kwoty. Nic w tym dziwnego – w końcu zakupy online są bardzo wygodne, bezstresowe, a często i tańsze
niż stacjonarne.

Zobacz, co trzeba zrobić, aby zacząć działać w branży
e-commerce.

Reklama
Punkt pierwszy: założenie sklepu 

Najłatwiej rozpocząć swoją przygodę w branży e-commerce od skorzystania z gotowych rozwiązań. Popularne platformy sprzedażowe stanowią miejsca w sieci, które każdego dnia odwiedza kilkadziesiąt milionów Polaków. To ogromny rynek zbytu dla produktów z różnych kategorii. Warto więc być obecnym także i w tych kanałach sprzedażowych.

Oprócz tego dobrze zadbać o posiadanie własnego, niezależnego sklepu, w którym samemu dyktuje się warunki. Warto w tym celu skorzystać z półgotowych rozwiązań, które oferują tacy operatorzy jak Shoplo czy Shoper. Są one oparte na mechanizmie „podnieś i upuść”, które ułatwiają przygotowanie własnego sklepu nawet tym osobom, które nigdy wcześniej nie miały z taką pracą do czynienia. Bardzo istotne jest też to, aby strona była responsywna, czyli poprawnie otwierała się na ekranach smartfonów.

Punkt drugi: zakup towarów

W tym celu należy rozpocząć współpracę z producentami, dystrybutorami oraz hurtowniami. Zazwyczaj im dłuższa współpraca i większa wartość zamówienia, tym na większe zniżki można liczyć. 
 
Punkt trzeci: przygotowanie opisów, fotografii i filmów

Klienci kupują oczami, dlatego zadbaj o to, aby każdy towar został sumiennie opisany i sfotografowany. Opisy powinny być stworzone językiem korzyści. Fotografie muszą zaś odzwierciedlać jak najwięcej detali, szczegółów, fakturę oraz barwę. Im dokładniejsze informacje, tym lepiej. 
 
Punkt czwarty: współpraca z kurierami

Bez sprawnych dostawców nie ma sprzedaży internetowej. W przypadku większej liczby zamówień warto podpisać umowę z firmą kurierską, która może zaproponować lepsze ceny, a tym samym przyciągnąć do Twojego sklepu nowych klientów. Pamiętaj, że im więcej form wysyłki zaproponujesz, tym większa szansa na zakup. 
 
Punkt piąty: materiały do pakowania paczek

Jeśli chcesz prowadzić sprzedaż wysyłkową, musisz zaopatrzyć się w materiały do pakowania paczek. Na początek niezbędna będzie folia bąbelkowa różnej szerokości, taśmy klejące (przezroczyste i brązowe), folia stretch, a także drukarka wraz z papierem i tuszem. Pozwolą one sprawnie wydrukować etykiety nadawcze z kodem kreskowym, dzięki któremu przesyłki będą mogły być prawidłowo zidentyfikowane zarówno na sortowni, jak i przez poszczególnych kurierów.

Akcesoria do pakowania paczek to również kartonowe pudła różnej wielkości, które ochronią cenną zawartość przed zniszczeniem w czasie transportu. Jeśli zależy Ci na wyróżnieniu się na tle konkurencji, możesz spróbować pakować sprzedawane produkty w unikalny sposób, na przykład przy pomocy bibuły ozdobnej lub dołączać do każdej sprzedanej rzeczy podziękowanie wraz z kilkoma dobrymi słowami. Twoi klienci na pewno docenią taki gest!









 
stat4u PortalPOLSKA.pl