Kultura Edukacja
Wiele miast (351)
Narodziny technologii – lądowisko w każdym mieście i każdej gminie
(mj)
Narodziny technologii – lądowisko w każdym mieście i każdej gminie
Data: 2018-10-02 13:29:00
Czytano: 1995 razy
Na naszych oczach rozwija się technologia lekkich statków powietrznych. W kilku krajach, także w Polsce trwają prace nad ultralekkimi śmigłowcami, nazywanymi wiropłatowcami lub wiatrakowcami.
Jednocześnie tworzona jest infrastruktura lądowisk i organizowane są szkolenia pilotów i operatorów dronów.
Jednocześnie tworzona jest infrastruktura lądowisk i organizowane są szkolenia pilotów i operatorów dronów.
Mała Polska Flota Powietrzna www.MalaPolskaFlota.pl organizuje kompleksową usługę dla firm związaną z użytkowaniem małych samolotów, śmigłowców i wiatrakowców (wiropłatowców). Rozwijany jest program budowy małych lądowisk dla firm, gmin i w Specjalnych Strefach Ekonomicznych. - Naszą misją jest stworzenie sieci małych lotnisk i lądowisk w Specjalnych Strefach Ekonomicznych i w wielu gminach oraz ożywienie ruchu powietrznego związanego z biznesem i rekreacją – mówi Beata Znamirowska-Soczawa, prezes spółki Mała Polska Flota Powietrzna. - Prowadzimy także kursy i szkolenia z zakresu pilotażu wiatrakowców i małych samolotów z dofinansowaniem unijnym, a także sprzedaż i serwis wiatrakowców i ultralekkich śmigłowców dla firm i instytucji.
Wiropłatowiec jest bardzo bezpiecznym statkiem powietrznym ze względu na loty w autorotacji. Wyposażony jest w wirnik nośny i śmigło napędowe pchające. Wirnik nie jest napędzany silnikiem, lecz obraca się dzięki autorotacji, powstającej w wyniku postępowego ruchu (wywoływanego śmigłem) wiropłata względem powietrza.
Lekkie wiropłatowce przemieszczają się na pułapie do 2 km nad ziemią, uzyskują zasięg do 800 km. Do wystartowania potrzebują krótkiego pasa startowego, choćby trawiastego o długości 100-150 metrów. Natomiast do wylądowania wystarcza pas o długości 50 metrów.
Lekkie wiropłatowce przemieszczają się na pułapie do 2 km nad ziemią, uzyskują zasięg do 800 km. Do wystartowania potrzebują krótkiego pasa startowego, choćby trawiastego o długości 100-150 metrów. Natomiast do wylądowania wystarcza pas o długości 50 metrów.
Wiropłatowce produkowane i rozwijane są już od ponad 40 lat. Poddawane są najcięższym próbom wytrzymałościowym nawet przy obciążeniu 3 ton - i ich konstrukcja wytrzymuje nawet takie obciążenie, znacznie przekraczające rzeczywiste potrzeby. Dla inżynierów i specjalistów, nieustannie doskonalących konstrukcje kolejnych wersji wiropłatowców oczywistym priorytetem jest bezpieczeństwo użytkowników. Przed kilkoma miesiącami w Polsce awarii uległ taki pojazd, ale bezpiecznie został sprowadzony przez pilota do lądowania, co świadczy o niezawodności konstrukcji i bezpieczeństwie użytkowania nawet w sytuacjach wykraczających poza rutynowy
szkolenia obejmują część teoretyczną i praktyczną – uściśla prezes Beata Znamirowska-Soczawa. - Termin szkolenia uzgadniamy z kandydatem na pilota. Prowadzimy też kursy uzupełniające: język angielski dla pilotów, planowanie lotu, łączność radiowa.
W naszym kraju użytkowanych jest już około 100 takich pojazdów. Mają one coraz więcej zastosowań, oprócz użytkowania w celach biznesowych i rekreacyjnych wykorzystywane mogą być także do patrolowania rozległego terenu przez policję, straż graniczną, straż pożarną oraz znajdują zastosowania w rolnictwie, w geodezji - do skanowania i mapowania, a także wojsko interesuje się wykorzystywaniem wiropłatowców w służbach pomocniczych i w szkoleniach poligonowych, bo ich użytkowanie jest znacznie tańsze niż eksploatacja dużych śmigłowców.
Mała Polska Flota Powietrzna organizuje szkolenia z zakresu: nurkowania ze specjalizacją Nurek Fotograf i Nurek Ekolog “Zaprojektuj się na sukces – warsztaty szkoleniowe”, “Obsługa techniczna i bieżąca silników Rotax 912 i 914”, “Wpływ stresu na zespół i rozwój firmy – budowanie zespołu zmobilizowanego do działania na rzecz sukcesu przedsiębiorstwa”, a także z zakresu wdrażania przepisów RODO w firmie, mediacji gospodarczych i wykorzystywania narzędzi internetowych w budowaniu strategii marketingowej firmy.
W naszym kraju użytkowanych jest już około 100 takich pojazdów. Mają one coraz więcej zastosowań, oprócz użytkowania w celach biznesowych i rekreacyjnych wykorzystywane mogą być także do patrolowania rozległego terenu przez policję, straż graniczną, straż pożarną oraz znajdują zastosowania w rolnictwie, w geodezji - do skanowania i mapowania, a także wojsko interesuje się wykorzystywaniem wiropłatowców w służbach pomocniczych i w szkoleniach poligonowych, bo ich użytkowanie jest znacznie tańsze niż eksploatacja dużych śmigłowców.
Mała Polska Flota Powietrzna organizuje szkolenia z zakresu: nurkowania ze specjalizacją Nurek Fotograf i Nurek Ekolog “Zaprojektuj się na sukces – warsztaty szkoleniowe”, “Obsługa techniczna i bieżąca silników Rotax 912 i 914”, “Wpływ stresu na zespół i rozwój firmy – budowanie zespołu zmobilizowanego do działania na rzecz sukcesu przedsiębiorstwa”, a także z zakresu wdrażania przepisów RODO w firmie, mediacji gospodarczych i wykorzystywania narzędzi internetowych w budowaniu strategii marketingowej firmy.
(mj)
-
Listwa karniszowa creativa Lk-01
-
Jakie podstawy do stolików..
-
Kontrola z urzędu skarbowego –..
-
Jak izolacja drgań poprawia..
-
Szukasz stylowej łazienki?..
-
Idealny kosz prezentowy na..
-
Jak przygotować mieszkanie do..
-
Mikasa V200W vs V200W-CEV. Którą..
-
ASG z praktycznego punktu widzenia
-
Zostań kierowcą TIR-a: Wymagania,..
-
Gry miejskie: nowoczesne..
-
Gry miejskie: Nowoczesne..
-
Domy Szeregowe w Gdyni – Komfort..
-
Jak często można odwiedzać bliską..
-
Kosze prezentowe na urodziny –..
-
Jak dobrać idealne wyposażenie do..
-
Sindbad- podróżuj wygodnie!
-
Rytuały miłosne - magiczne..
-
Ośrodek leczenia uzależnień..
-
Kurtyny chłodnicze – jak działają..
-
Poradnik „Jak napisać powieść?”..
-
Kontenery socjalne – praktyczne..
-
Jak zaplanować udaną jednodniową..
-
Jak wybrać półkotapczan?



