Naukowiec i rajdowiec

Jak zbudowany jest samochód rajdowy klasy WRC? Co się dzieje z pojazdem podczas brawurowych manewrów na trasie? Jakie prawa fizyki na niego oddziałują? Te oraz inne tematy poruszą Michał Kościuszko, kierowca rajdowy, oraz dr inż. Adam Sieradzki z Politechniki Wrocławskiej w trakcie kolejnego spotkania z cyklu „Red Bull Ryzyk Fizyk”. Zapraszamy w poniedziałek 27 stycznia na godz. 15.30 do Strefy Kultury Studenckiej PWr. Wstęp wolny.

Reklama
Celem wydarzenia jest przedstawienie rajdów z dwóch różnych punktów widzenia: naukowca oraz sportowca. Dr Adam Sieradzki – według którego to, co robią w trakcie startów kierowcy, jest z punktu widzenia fizyka prawie niemożliwe – postara się scharakteryzować siły, które oddziałują na samochód. Natomiast Michał Kościuszko opowie, jak sytuacja na trasie wygląda z jego perspektywy oraz jak zbudowane jest auto, którym się ściga.

Michał Kościuszko – polski kierowca rajdowy. Od 2007 roku startuje w Rajdowych Mistrzostwach Świata, na których dwukrotnie zdobywał tytuł wicemistrza globu: w 2011 r. w klasie samochodów produkcyjnych (PWRC) i w 2009 r. w rywalizacji juniorów (JWRC). Ponadto zdobył dwa tytuły mistrza Polski (w klasach A6 i F2). Obecnie reprezentuje barwy Lotos Rally Team. Więcej>>> 

Dr inż. Adam Sieradzki -adiunkt w Instytucie Fizyki w grupie prof. Ryszarda Poprawskiego zajmującej się badaniem materiałów ferroicznych. Bierze aktywny udział w wielu akcjach propagujących nauczanie fizyki, m.in. Dolnośląskim Festiwalu Nauki oraz Akademii Młodych Odkrywców.

Relacja ze spotkania „Red Bull Ryzyk Fizyk” w Krakowie>>>


Źródło: Biuro Prasowe Politechniki Wrocławskiej
Dodał: RM
stat4u PortalPOLSKA.pl