Kultura Edukacja
Wiele miast (351)
Nowoczesne polskie wiropłatowce podbijają Europę i świat
Firma Trendak www.Trendak.eu wyprodukowała już ponad 300 takich statków powietrznych. – Nasze wiatrakowce latają już w 37 krajach na pięciu kontynentach – wylicza Patryk Kazimierski z działu marketingu Trendak. - Lista jest długa: w Afryce: Burkina Faso, w Europie: oczywiście Polska, Czechy, Słowacja, Francja, Austria, Niemcy, Hiszpania, Rumunia, Rosja, w Ameryce Południowej: Argentyna, Brazylia, Chile, Peru, Kolumbia, Paragwaj, Urugwaj, w Ameryce Północnej: Stany Zjednoczone, Kanada, w Azji: Chiny, Kazachstan, Tajlandia, Arabia Saudyjska.
Nowoczesne polskie wiropłatowce podbijają Europę i świat
Data: 2018-11-17 13:52:00
Czytano: 2428 razy

Na naszych oczach rozwija się technologia ultralekkich statków powietrznych. W kilku krajach, także w Polsce trwają prace nad ultralekkimi konstrukcjami, nazywanymi wiropłatowcami lub wiatrakowcami. Jednym z producentów jest Trendak, polska firma w Jaktorowie Kolonii między Grodziskiem Mazowieckim, a Żyrardowem.
Jednocześnie tworzona jest infrastruktura lądowisk i organizowane są szkolenia pilotów i operatorów dronów.
W naszym kraju użytkowanych jest już około 100 takich pojazdów. Mają one coraz więcej zastosowań, oprócz użytkowania w celach biznesowych i rekreacyjnych wykorzystywane mogą być także do patrolowania rozległego terenu przez policję, straż graniczną, straż pożarną oraz znajdują zastosowania w rolnictwie, w geodezji - do skanowania i mapowania, a także wojsko interesuje się wykorzystywaniem wiropłatowców w służbach pomocniczych i w szkoleniach poligonowych, bo ich użytkowanie jest znacznie tańsze niż eksploatacja dużych śmigłowców.
choćby trawiastego o długości 100-150 metrów. Natomiast do wylądowania wystarcza pas o długości 50 metrów.
Wiropłatowce produkowane i rozwijane są już od ponad 40 lat. Poddawane są najcięższym próbom wytrzymałościowym nawet przy obciążeniu 3 ton - i ich konstrukcja wytrzymuje nawet takie obciążenie, znacznie przekraczające rzeczywiste potrzeby. Dla inżynierów i specjalistów, nieustannie doskonalących konstrukcje kolejnych wersji wiropłatowców oczywistym priorytetem jest bezpieczeństwo użytkowników. Przed kilkoma miesiącami w Polsce awarii uległ taki pojazd, ale bezpiecznie został sprowadzony przez pilota do lądowania, co świadczy o niezawodności konstrukcji i bezpieczeństwie użytkowania nawet w sytuacjach wykraczających poza rutynowy przebieg lotu.
Do pilotażu wiropłatowca wystarczy mieć ukończone 16 lat oraz posiadać świadectwo kwalifikacji, czyli ukończony kurs składający się z części teoretycznej w wymiarze 30 godzin oraz praktycznego pilotowania w wymiarze minimum 25 godzin. Czas trwania całego kursu zależy od indywidualnego zaangażowania kandydata na pilota, trwa minimum około 2 miesiące.
(mj)
-
Jak przygotować mieszkanie do..
-
Mikasa V200W vs V200W-CEV. Którą..
-
ASG z praktycznego punktu widzenia
-
Zostań kierowcą TIR-a: Wymagania,..
-
Gry miejskie: nowoczesne..
-
Gry miejskie: Nowoczesne..
-
Domy Szeregowe w Gdyni – Komfort..
-
Jak często można odwiedzać bliską..
-
Kosze prezentowe na urodziny –..
-
Jak dobrać idealne wyposażenie do..
-
Sindbad- podróżuj wygodnie!
-
Rytuały miłosne - magiczne..
-
Ośrodek leczenia uzależnień..
-
Kurtyny chłodnicze – jak działają..
-
Poradnik „Jak napisać powieść?”..
-
Kontenery socjalne – praktyczne..
-
Jak zaplanować udaną jednodniową..
-
Jak wybrać półkotapczan?
-
Księga oszczędnościowa..
-
Jak wybrać idealne kolczyki na..
-
Czy każdy może napisać powieść?..
-
Noclegi apartamenty Róża Wiatrów..
-
Bezpłatne webinarium pt. Czy..
-
Kurtyny spawalnicze i ich..
