We współczesnym świecie nowoczesnych technologii pozycjonowanie stron www ma zasadnicze znaczenie. Skuteczne pozycjonowanie na najwyższych pozycjach jest warunkiem sukcesu firmy.
Oferta usługowa czy handlowa musi być łatwo dostępna dla zainteresowanych, najlepiej dla masowych klientów.
Znana firma Funky Media podpowiada, jak zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce Google.
Gdy potencjalny klient szuka w internecie produktu lub usługi, w pierwszej kolejności skorzysta z wyszukiwarki i w 97% przypadków będzie to wyszukiwarka Google. Niemal każdy użytkownik w Polsce wyszukuje informacje w Google i to właśnie tam są masowi klienci, właściwie każdej branży. Miliony konsumentów szuka produktów, usług, opinii i inspiracji w wyszukiwarce Google – nie może tam zabraknąć i Twojej firmy.
Na czym polega skuteczne pozycjonowanie strony?
I czym jest tajemniczo brzmiące SEO?
SEO (Search Engine Optimization) to optymalizacja strony mająca na celu poprawę jej widoczności (pozycjonowanie strony) w naturalnych wynikach wyszukiwania Google. Polega to na zrównoważonym połączeniu działań on-site (na stronie) i off-site (poza stroną).
Co to oznacza w praktyce? SEO to cały zespół działań na stronie www oraz poza nią, które mają na celu poprawę pozycji strony internetowej w wyszukiwarce. Dostosowywanie techniczne strony www, atrakcyjnej dla robotów Google i dla użytkownika zapewnia równocześnie silną pozycję marki, eksponując ją i wyróżniając na tle konkurencji.
To zapewnia skuteczne pozycjonowanie stron, bo większy ruch na stronie generuje większą akceptację robotów, automatycznych systemów rejestrujących nasilenie ruchu na stronie. A to zwiększa sprzedaż, bo wysokie pozycje w wyszukiwarkach bezpośrednio przekładają się na wyniki działalności dowolnego przedsiębiorstwa.
- Usługi SEO powinny być bazą działań marketingowych każdego biznesu, który działa w internecie i ma swoją stronę www – podkreślają specjaliści Funky Media. - Skuteczne pozycjonowanie strony www to lepsza widoczność serwisu, a zatem stałe zwiększanie sprzedaży.
Jak dokładnie wygląda proces pozycjonowania?
Na czym polega usługa SEO ?
Punktem wyjścia do działań SEO jest audyt SEO strony i analiza konkurencji w wynikach wyszukiwania. - Na tej podstawie rekomendujemy optymalne słowa kluczowe, opracowujemy strategię działań – wyjaśniają specjaliści Funky Media. - Narzędzia, jakie wykorzystujemy to: Semstorm, Senuto, Google Search Console, Webmaster Tools, Ahrefs, Majestic, Deepcrawl i Screaming Frog.
Szczególnie efektywnym działaniem jest content marketing, czyli marketing wartościowych treści. To artykuły prasowe publicystyczne, zawierające istotne i ważne, charakterystyczne dla firmy słowa kluczowe, które są “widziane” i dzięki temu wychwytywane przez systemy wyszukiwarek internetowych. Premiują one takie dobrze i celnie dobrane słowa kluczowe. Wartościowe i unikalne treści bogate w słowa kluczowe odgrywają strategiczną rolę w procesie optymalizacji i poprawy widoczności i pozycji strony w wyszukiwarce internetowej.
SEO copywriting uwzględnia rekomendacje techniczne algorytmów decydujących o pozycjach stron www w wyszukiwarkach internetowych. Liczy się wartościowość i unikalność tekstu. Pisząc treści na stronę www, specjaliści Funky Media budują firmie wizerunek eksperta w danej dziedzinie, a także dają sygnał użytkownikom i wyszukiwarce, że strona jest wiarygodna i godna zaufania.
Natomiast optymalizacja techniczna strony obejmuje zmiany techniczne, takie jak: poprawa prędkości ładowania pozycjonowanej strony internetowej, usunięcie błędnych i bezużytecznych przekierowań strony internetowej, analiza i wykluczenie w wynikach wyszukiwania zbędnych podstron z mapy strony (sitemap.xml). Optymalizacja strony zakłada dostosowanie serwisu do wymagań zarówno ze strony Google, jak i użytkownika, dotyczących szybkości działania strony, jej bezawaryjności i przejrzystości treści serwowanych na stronie. W ramach optymalizacji strony zajmujemy się uporządkowaniem struktury serwisu i usunięciem istotnych błędów w kodzie strony.
Ważny jest także marketing szeptany. Kreowanie wizerunku marki w sieci to wykorzystanie zróżnicowanych kanałów. Specjaliści Funky Media analizują wypowiedzi o marce, kierują dyskusją, publikują artykuły prasowe eksperckie. SEO PR obejmuje działania off site, które łączą budowanie dobrego wizerunku firmy i poprawę widoczności w wyszukiwarce. Pozytywne opinie o firmie zwiększają zaufanie potencjalnych klientów do marki, co oczywiście przekłada się na rosnącą sprzedaż.
Optymalizacja użyteczności strony SXO (Search Experience Optimization) to optymalizacja doświadczeń internauty korzystającego ze strony firmy. Dostosowana do preferencji użytkownika, łatwa w obsłudze witryna, która zachęca do działania, to większa konwersja, a więc i większe zyski. Skuteczne pozycjonowanie wiąże się z instalacją i konfiguracją Google Analytics oraz Google Search Console.
Specjaliści Funky Media systematycznie monitorują pozycje strony w wynikach wyszukiwania za pomocą narzędzi analitycznych.
Materiał zewnętrzny