Wiele miast (351)

Strona internetowa firmy – czy zawsze jest potrzebna?

Nie każda firma musi mieć stronę internetową, ale jej posiadanie daje dodatkowe możliwości zaistnienia w internecie. Utarło się przekonanie, że własna strona internetowa jest potrzebna każdej firmie, nawet malej i działającej lokalnie. Własna strona internetowa pozwala firmie zaistnieć w sieci, czyli tam, gdzie wszyscy szukają informacji, ofert, produktów usług itd.

Czy do tego rzeczywiście jest potrzebna strona internetowa? W wielu przypadkach wydaje się to niekonieczne.

Reklama
Czasami wydaje się, że wystarczy dodać się do wielu istniejących internetowych katalogów firm, w których prezentowane są podstawowe dane o firmie, adres, telefon, adres mailowy, oferta. Problem w tym, że dane mogą przestać być aktualne i trzeba je zmienić we wpisach. 

Część katalogów jest płatna, część wymaga logowania, inne nie odpowiadają na prośbę o aktualizacje. W ten sposób poprawimy tylko kilka wpisów i w internecie zaczyna się bałagan z danymi naszej firmy. Po latach, kiedy dane zmieniły się kilka razy, ten chaos informacyjny pogłębia się. Niestety takie nieaktualne dane są prezentowane w wynikach wyszukiwania Google. Potencjalni klienci nie mogą się z nami skontaktować lub zweryfikować tych informacji, w efekcie tracimy ich.
    O wiele lepszym rozwiązaniem jest założenie konta firmowego w portalu social media np. na Facebooku lub Google+ (w zasadzie Google Moja Firma). W tym przypadku panujemy nad danymi, możemy je aktualizować i uzupełniać w każdym momencie. Portali SM jest zresztą więcej, warto wybrać kilka, które najlepiej pasują do charakteru działalności firmy. Uaktualnianie kilku kont firmowych, to nie jest duży problem, ale strony firmowe na portalach social media można wykorzystać nieco inaczej. To dobre rozwiązanie dla małych biznesów: na przykład fryzjera lub kosmetyczki.
 
Najlepsze rozwiązanie to własna strona internetowa, na której będą wszystkie aktualne dane dotyczące firmy i jej oferty. Stronę można uzupełnić o blog z aktualnymi informacjami i poradami, mapę dojazdu a nawet sklep internetowy. Jeżeli skupimy się tylko na stronie internetowej, to informacje na niej zawarte będą aktualne i wyczerpujące. Ważne, żeby była to nowoczesna strona internetowa, pod względem graficznym i użyteczności. Strona musi być dostosowana do urządzeń mobilnych, ponieważ ruch z tych urządzeń ma coraz większy udział w rynku.
 
Oczywiście nie rezygnujemy z portali social media, ale podajemy tam skrócone informacje, zajawki z linkiem do informacji na własnej stronie firmowej. W ten sposób nie musimy się martwic o aktualność kont firmowych na portalach social media. Wszystkich internautów kierujemy do własnej strony www, dotyczy to także reklam internetowych.

Więcej: www.pageandshop.pl




 
stat4u PortalPOLSKA.pl