Kultura Edukacja
Szybsza kolej w Wielkopolsce
Dzięki inwestycjom prowadzonym przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. już niebawem z Katowic, Wrocławia czy Trójmiasta do stolicy Wielkopolski pociągiem będzie można dotrzeć szybciej niż samochodem. Po przebudowie peronów podróż będzie także bardziej komfortowa a, modernizacji infrastruktury podwyższy bezpieczeństwo.
Z Katowic do Poznania krócej o 1,5 godziny
Kluczowe prace rewitalizacyjne dla szybkiego połączenia województwa wielkopolskiego ze Śląskiem są prowadzone na linii Kalety – Kluczbork oraz na odcinku pomiędzy Kluczborkiema Ostrzeszowem. Remont obu linii łączących Śląsk z Wielkopolską i dalej ze Szczecinem pozwoli na sprawniejszy transport towarów oraz szybszą podróż. Po zakończeniu obu projektów, które jest planowane na pierwszą połową 2015 roku, parametry techniczne na całym odcinku Kalety – Kluczbork – Ostrzeszów pozwolą na jazdę pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h, zaś pociągów towarowych 100 km/h.
Rewitalizacja ta jest częścią większego zadania polegającego na poprawie infrastruktury torowej na trasie Katowice – Poznań. Obejmuje ono również prace na odcinkach: Bytom Północ – Tarnowskie Góry oraz Kalety – Strzebiń. Po zakończeniu wszystkich robót czas przejazdu pociągiem na tej trasie skróci się aż o 1,5 godziny - z 6 godzin do około 4 godzin i 30 minut.
Z Wrocławia do Poznania w niecałe 2 godziny
Przyspieszenie na kolei odczują również pasażerowie podróżujący z Wrocławia do Poznania. Obecnie trwają prace modernizacyjne na linii E 59 na odcinku Wrocław – granica województwa dolnośląskiego. Kolejarze układają nowe tory oraz kompleksowo przebudowują stacje i przystanki. Ponadto, w ramach robót powstają nowe mosty i wiadukty, nowoczesne systemy sterowania ruchem kolejowym, a poziom bezpieczeństwa i płynności ruchu podwyższa się poprzez modernizację przejazdów kolejowo-drogowych.
Niebawem szybsza będzie także podróż z Czempinia do Poznania, gdzie trwa obecnie kompleksowa modernizacja torów wraz z wymianą sieci trakcyjnej, budową przejść podziemnych, wiaduktów i obiektów ochrony środowiska. Pociągi z Poznania w stronę Wrocławia na odcinkach Czempiń – Mosina oraz Luboń – Poznań kursują już po zmodernizowanych torach. W ramach inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. oddano do eksploatacji 30 km toru, oraz sieć trakcyjną zawieszoną na nowych konstrukcjach. Zakończyła się także modernizacja przystanków osobowych w Iłowcu, Drużynie Poznańskiej oraz Poznaniu Dębcu.
Po zakończeniu prac na linii kolejowej E 59 pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Podróż najszybszym pociągiem z Wrocławia do Poznania skróci się i zajmie nieco ponad 1,5 godz.
Szybsza kolej w aglomeracji poznańskiej
Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. usprawniają także podróż w obrębie aglomeracji poznańskiej. Dzięki zakończonej niedawno modernizacji, na linii z Drzymałowa do Grodziska Wielkopolskiego pociągi mogą jeździć z prędkością do 100 km/h, a komfort pasażerom zapewniają nowoczesne perony bez barier architektonicznych.
Maciej Dutkiewicz, Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe
-
Listwa karniszowa creativa Lk-01
-
Jakie podstawy do stolików..
-
Kontrola z urzędu skarbowego –..
-
Jak izolacja drgań poprawia..
-
Szukasz stylowej łazienki?..
-
Idealny kosz prezentowy na..
-
Jak przygotować mieszkanie do..
-
Mikasa V200W vs V200W-CEV. Którą..
-
ASG z praktycznego punktu widzenia
-
Zostań kierowcą TIR-a: Wymagania,..
-
Gry miejskie: nowoczesne..
-
Gry miejskie: Nowoczesne..
-
Domy Szeregowe w Gdyni – Komfort..
-
Jak często można odwiedzać bliską..
-
Kosze prezentowe na urodziny –..
-
Jak dobrać idealne wyposażenie do..
-
Sindbad- podróżuj wygodnie!
-
Rytuały miłosne - magiczne..
-
Ośrodek leczenia uzależnień..
-
Kurtyny chłodnicze – jak działają..
-
Poradnik „Jak napisać powieść?”..
-
Kontenery socjalne – praktyczne..
-
Jak zaplanować udaną jednodniową..
-
Jak wybrać półkotapczan?


